Hjälpcenter

chatta med oss
Chattens öppettider
Måndag fredag
09.00-15.00

Vad kan jag hjälpa dig med?

FAQ

Beställa

Hur köper jag en vara?

Om du vill köpa en vara klickar du på knappen "Lägg i varukorgen" under varans beskrivning. Varan läggs sedan i varukorgen och du kan välja "Gå till varukorgen" för att gå till kassan. Ange leveransadress , välj leveranssätt och acceptera villkoren för att gå vidare till betalning. När du har genomfört betalningen har du köpt din vara.

Kan jag avboka min beställning?

Om du vill avbryta din beställning är det möjligt att göra det innan den har skickats från oss. För att avbryta en beställning, kontakta oss helt enkelt via e-post med ditt beställningsnummer, varefter vi annullerar beställningen om den ännu inte har skickats. Vid personliga beställningar får behandlingen av beställningen inte ha påbörjats. I detta fall kan beställningen inte annulleras.

Kan jag ändra min beställning efter att jag har beställt den?

När beställningen är genomförd är det inte längre möjligt att ändra din beställning om filen redan är designad – kontakta oss för att få veta mer. Om du har gjort en felaktig beställning kan du annullera beställningen om den inte redan har designats eller skickats.

Var är min orderbekräftelse?

Du hittar din orderbekräftelse på den e-post du angav vid beställningen.

Betalning

Hur betalar jag för min beställning?

Du kan betala med de kreditkort som anges i sidfoten på sidan, MobilePay, Applepay och Anyday och använda dina sparade poäng som betalning. Vi kan även skicka en betalningslänk till dig. Kontakta oss i så fall.

När tar du ut pengarna?

När du har lagt en beställning kommer beloppet att reserveras på ditt kort. Vi tar bara ut pengarna när din vara har skickats. Om du avbokar din beställning kommer din bokning att annulleras inom några bankdagar. Om du bara avbryter en del av din beställning, kan bokningen komma inom 30 dagar beroende på din betalningsleverantör.

Kan jag betala med presentkort?

Du kan enkelt betala med presentkort utfärdade av oss

Leverans

Hur spårar jag leveransen av min beställning?

Svar Du får ett meddelande från DAO när ditt paket har levererats och igen när det är klart för hämtning. Om du vill ha ett spårningsnummer är du välkommen att kontakta oss. Med Postnord brev går det inte att spåra din beställning.

Vilka leveranssätt kan jag välja?

Vi erbjuder leverans med DAO till en paketbutik nära dig, för att hålla leveranskostnaderna nere. Vi erbjuder även leverans med PostNord.

När kommer min beställning att skickas?

Vi skickar din beställning inom 1 - 5 arbetsdagar. För personliga beställningar (personlig gravyr etc.) utformar vi din beställning inom 5 arbetsdagar - ofta tidigare.

Vad gör jag om jag inte har fått min beställning?

Om du inte får din beställning inom angiven leveranstid kan det bli förseningar hos fraktbolaget. Vi kan därför efterlysa ditt paket, varefter extra leveranstid kan förväntas tills vi vet var paketet finns. Vänligen kontakta oss via e-post: info@woodenfactory.dk om du inte har mottagit din beställning. Kom ihåg att ange ditt ordernummer vid förfrågan.

Hur ändrar jag min adress?

Det är möjligt att ändra din adress tills din beställning har skickats härifrån. Om du har lagt en beställning och upptäcker att din adress är felaktig måste du kontakta oss så snart som möjligt på info@woodenfactory.dk . Om du ännu inte har lagt en beställning och har skapat en användare kan du ändra din adress under din användarprofil.

Lämna tillbaka

Hur returnerar jag en vara?

Personliga föremål returneras inte om de inte är defekta vid mottagandet (artiklar med personlig gravyr). Om du vill returnera en annan vara kan du enkelt ångra ditt köp och skicka tillbaka varan till oss. När du får varan har du 14 dagar på dig att ångra dig (Läs mer i våra handelsvillkor). Du kan göra detta genom att skicka oss ett e-postmeddelande till info@woodenfactory.dk Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att skicka varan till oss. Innan du skickar varan måste du vara medveten om att den måste vara i väsentligen samma skick och kvantitet som när du tog emot den. Varorna ska även returneras intakta i originalförpackningen. Saknade eller skadade originalförpackningar kan leda till att ångerrätten förverkas. När du ångrar ditt köp står du själv för returfrakten. Det är ditt ansvar att se till att varorna är ordentligt packade så att de inte går sönder på vägen till oss. Det är viktigt att du får dokumentation på att din vara har skickats, så att du kan ringa efter den om den inte når oss. Återbetalning sker så snart som möjligt efter att vi mottagit varan och kontrollerat att den uppfyller villkoren för ångerrätt. Vi kommer att kontakta dig så snart vi har behandlat ärendet. Om en återbetalning påbörjas får du pengarna efter 2-5 bankdagar till den betalningsmetod du använde vid köpet.

Vad gör jag om min vara är defekt eller saknar något?

Om din vara är defekt eller något saknas i din beställning hänvisar vi dig till frågan ovan: "Hur returnerar jag en vara?", så att du kan läsa om hela returprocessen och vad du bör vara uppmärksam på vid retur . Vi hänvisar även till våra handelsvillkor. Det är viktigt att du kontaktar oss via e-post så snart du har identifierat en brist eller defekt i din beställning, så att vi kan hitta en snabb lösning. Skicka ett mail till info@woodenfactory.dk och bifoga ordernummer och bilder på problemet, så återkommer vi till dig så snart som möjligt. Det är möjligt att klaga på fel och defekter som uppstått senast 24 månader efter att du mottagit din beställning. Felet får dock inte ha uppkommit till följd av felaktig användning eller orsakat någon skada. Du måste klaga inom rimlig tid efter att du upptäckt felet. Vi täcker returfrakt när du returnerar en defekt vara. Vänligen kontakta oss via e-post: info@woodenfactory.dk för att få en returetikett. Kom ihåg att ange ditt ordernummer vid förfrågan. Vi kommer att försöka reparera din vara eller ersätta den med en liknande vara. Om vi ​​inte har fler varor i lager erbjuds du retur. Om du bara vill ha pengarna tillbaka, vänligen ange detta när du kontaktar oss, eftersom vi strävar efter din föredragna lösning. Ibland får vi returnerade varor som är listade som defekta men inte har några defekter. Om så är fallet kommer varan att returneras och en avgift kan tas ut för frakt.

Vad gör jag om min vara är skadad under transporten?

Om du får en vara som är synligt skadad under transporten rekommenderar vi att du vägrar att ta emot varan så att den automatiskt returneras till oss. Om du har accepterat paketet är det viktigt att du dokumenterar skadan så att vi kan starta ett ersättningsärende med fraktbolaget. Dokumentera följande: Bilder på förpackningar, bilder på skadorna på dina varor, bilder på hela varan och slutligen en bild på den tryckta etiketten. Du måste skicka den till: info@woodenfactory.dk, så hittar vi en lösning så snart som möjligt.

Vad är status för mitt returärende?

När vi får tillbaka en beställning kan det bli en handläggningstid på upp till 2 veckor. Du kommer att få ett mejl så snart ditt ärende har behandlats.

Kan jag fysiskt returnera en vara?

Woodenfactory har ingen fysisk butik och är uteslutande en webshop. Efter överenskommelse kan varor levereras till vårt kontor.

Kontakta oss

Har du frågor om din beställning?